onsdag 15 december 2010

Kawasaki grön!!

Nu har jag bestämt mig........Gila Maxin kommer att lackas i Kawasakis gröna kulör,renoverade en Mustang Mamba för 15 årsedan och lackade även den i Kawas spygröna färg.Det var för övrigt en mycket potent Zündapp motor på den Mamban,minns att jag åkte ner en Lördag till Alvars Racing i Vargön och köpte en 45mm Eurocilindro (det som idag är Athena) 70cc superterm med tillhörande topplock.Kompisen tillverkade pipan till den då han gick på rörmokare utbildningen,egenhändigt insugningsrör fixades till i garaget.Vill minnas att jag köpte 24mm. olje/bensin armerad slang.Svarvade och fixade till infästningen mot 24mm Mikuni förgasaren,sen gummislangen,sen Dellortos insug mot cylindern.Sen armerades detta med en av morsans broderade diskhanddukar och någon form av båtplast för att få förgasaren ut på sidan så det stora Twin Air filtret kunde monteras.
Jag och min kompis Erik grejade mycket med denna moped som blev grymt fin (lackad på billack. firma) förstärkta motorfästen i ramen,ny tillverkad pakethållare,ny ekrade fälgar etc...etc...och gick bra gjorde den med,min kusin som är väldigt liten och lätt(45 kg) fick vara testpilot då vi åkte bakom och kollade toppfart en hel eftermiddag.....nostalgi,synd att den inte står kvar i garaget:(

1 kommentar:

Anonym sa...

kawa grön kommer bli skit bra! keep up!