Så jag ställde rätt på på stator/rotor och utgick från 2,7mm före övre dödpunkt (HPI rekommenderar diffust 2-4mm före övre dödpunkt)
Igår kickade jag säkert 50 gånger och det baktände och hade sig,nu kickade jag 2-3 gånger och motorn knattrade igång hur lätt som helst.
Bestyckningen är fel åt helvete,motorn fyrtaktar utan minsta belastning och beter sig som choken är i och den ryker bra mycket.Trots 1.7% oljeblandning av Castrols helsyntetiska R2.
Men detta är ju roliga grejer att små justera förgasare,tändning tills man är nöjd.Känns riktigt bra att motorn startade lätt och går mjukt och fint trots för stort huvudmunstycke.
Polini Maxin är med andra ord i det närmaste klar,jag listar det som är kvar att göra här:
* Sidokåporna skall modifieras klart och monteras (stämmer ännu sämre med Malossi insuget)
* Bromsvajrar skall på plats
* Justera förgasaren
* Aluminium distans till bakhjulet (tillverkad,så endast montering)
* Stag till framskärm (modifieras)
* Hitta gummi list och stänklapp som passar framskärmen
* Montera kedja
* Modifiera tändningskåpan.
Tror det var det hela,sen är den klar...härligt jag känner mig hel nöjd.Mopeden är verkligen finare än ny och en riktigt grym sleeper.
Missa inte filmsnuttarna på första uppstarten,längst ner!
Buzzetti tändnings inst. mikrometer och digitalt skjutmått,mycket bra vid finjustering. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar