onsdag 9 november 2011

Detaljer på gång......

Nu har jag en hel del detaljer som ligger och väntar på tillverkning (låter som man driver företag) så är det naturligtvis inte,men det är viktigt med dom rätta kontakterna.
Bitar som är på gång är fästen till tändspole och CDI box (samma konstruktion både på Polini och Metra Maxin) Laserskurna rostrfria fästen som skall bockas,poleras och monteras på ett vettigt och förhoppningsvis snyggt sätt under sadlarna.Bilder kommer på detta snart!
Jag ska även svarva distanser till dessa fästen.Även ett snyggt fäste till Jollymoto pipan på Gilardoni Maxin är konstruerat och skall laser skäras,bockas och lackeras svart alternativt bara klarlackas...får se lite där vad som blir bäst.
Även fäste för tändspolen på Gilardoni Maxin är på gång...där skall jag "gömma" spole och box under racing sitsen tänkte ja.
Sen är det själva slutdelen på Homoet P6 dämparen (Polini Maxin) som jag tycker ser för jävlig ut,ljuddämparen är öppningsbar i ändan och där kommer jag att svarva en snyggare slutdel helt enkelt...
Inget av detta är klart,men kommer att bli det rätt snart.

I helgen har jag en hel del annat att greja med,men jag hoppas att Söndagen eventuellt ska erbjuda lite kvalitetstid i garaget...vi får se,jag ska inte med tåget...

Kolla gärna på youtube klippet under detta inlägg.En tävling i Holland där max slagvolym är 50cc,men övrigt verkar det vara ganska fritt både vad det gäller ram och motor.Givetvis är det ju original block osv som skall användas.
Maxin med onboard kamera har följande setup bla...

50cc cylinder med reedinsug och en del portning.(cylinder från 1980 talet)
21mm Dellorto PHGB
PVL brytarlöst tändsystem
anpassat avgassystem........mm....mm.

Såhär ser den ut:

Inga kommentarer: