söndag 15 januari 2012

Sänkning

Äntligen hemkommen från garaget,fick en hel del gjort och bra blev det med....
Jag har inte varit nöjd med höjden på Metrakit Maxin,så ny gaffel och nya stötdämpare har fått mopeden att bli betydligt lägre.
En hel del jobb som vanligt,bakhjul fick plockas bort,avgassystem likaså  för att demontera dämparna bak.

Det som återstår är att montera vajrar,sidokåpor (en hel del modifikation) kabelskydd under tanken,koppla in dödaren,kedja ska dit...sen är den äntligen klar.

Delarna som jag plockat bort,EBR kromad upp side down gaffel,framskärm med rostfria fästen,sidokåpor,kabelskydd,fotplatta kommer att läggas ut på tradera.........om ingen ger ett seriöst bud!!






5 kommentarer:

Alexander sa...

Det är ju en right side down gaffel ;)

Simon Lundqvist sa...

Precis..en right side down:) Det blev riktigt bra och lågt 600mm gaffel är det..

Markus V sa...

Vad är det för framskärm du har på den och var kan man köpa en sån?

Mvh Markus

Simon Lundqvist sa...

Hej Markus.
Det är en plastskärm aero,vet igentligen inte till vad.´Du kan köpa av mig om du vill,har flera olika färger.

Markus V sa...

Hej Simon

Det var snällt.Jag hör av mig när jag bytt framgaffel om du har kvar nån då.En annan fråga som jag undrar är var får man tag på hjulaxeln med distanser till dom där alufälgarna med fasta lager?(framfälgen till att börja med)

Mvh Markus V