måndag 30 januari 2012

Äntligen lite uppdatering (vattenkylda)

Nu tycker jag det är läge för lite uppdatering,jag börjar glömma av vad jag gjort....Det har blivit lite småstunder då och då i garaget,kameran har glömts eller så har jag glömt att fota.Ska skärpa till mig lite där.

Tre stycken 4 lagrade motorer har demonterats och rengjorts,eventuellt blästrar jag dom innan fräsning/svetsning.
En av dessa motorer får agera reserv om det går åt pipsvängen med någonting under resans gång.
Har haft kontakt med en av OVC killarna som byggt mycket sprint Puchar för lite råd så jag känner mig hyfsat påläst.
För att bygga motorerna så har jag i princip allt hemma.....kylare,insug,förgasare saknas dock.

*Pro Race 3 cylinderkit 47,6mm 77cc
*Italkit/Gilardoni cylinderkit 47mm 74cc
*Rito racing vevaxel 16mm storända.
*HPI/PVL tändsystem.
*FAG 6203 NR C3 ramlager .
*SKF 6203 TN9 C3 ramlager.
*SKF 6203 utgånde axel.
*Packboxar
*Motoforce 12 volts vattenpump.





Inga kommentarer: