söndag 15 januari 2012

2 stycken vattenkylda Maxi projekt

Då jag ändå bygger en vattenkyld motor,ja va fan...då kan jag lika gärna bygga två.
Jobbet med fräsing,svetsning osv...blir ju inte mycket värre om jag gör iordning två motorer.

Så jag passade på att beställa en Italkit/Gilardoni EVG eco.74cc nu på morgonen,varför denna cylindern då? Jo först och främst för att den har 43mm slaglängd och för att det är en slitstark och mycket bra cylinder.Just att hitta en cylinder med 43mm slaglängd är inte lätt kan jag säga,tror jag köpte sista cylindern i Europa.

Tanken med dessa två byggen är ju att det ska bli en ren racing/sprint maskin,med Metrakit pro race 3 cylindern och den andra med Gilardoni EVG eco cylindern blir en vattenkyld sleeper.

Men jag har ingen tidsplan för detta...motorerna skall byggas klara först,ramarna har jag ju inte ens i min ägo...

Så om någon vet några gammla Maxi ramar,den fjädrade modellen så köper jag gärna ett par stycken...motorer,hjul osv är ganska ointressant.Utan just ramarna är av stort intresse.

Ska åka bort en sväng idag och greja i garaget....uppdatering kommer.

47mm borrning 74cc 43mm slaglängd EVG Gilardoni (15-17hp)


47,6mm borrning 77cc (anpassas för 43mm slaglängd) Metrakit Pro  Race 3  (20-25hp)


Inga kommentarer: