söndag 1 januari 2012

Nytt år nya tag....

Jag har två nyårslöften....klassikern motionera mer,äta mindre,gå ner i vikt.
Det andra är att jobba på i garaget så mina 3 Maxi är helt körklara när våren är här!

Egentligen inte jättemycket jobb,ska modifiera Metrakit Maxin lite med andra lägre stötdämpare 280mm istället för 300mm och även byta till en lägre svart EBR gaffel.Kromade sidokåpor,fotstödsplatta och kåpan under tanken,montera centralstöd.
Polini Maxin är i det närmaste klar,några smågrejer kvar bara....

Gilardoni Maxin tar jag tag efter detta!

Sen väntar mer projekt...vattenkylt eller iallafall bygga motorn.Motorn har jag precis köpt,det blev en 4 lagrad E-50 från en Puch Magnum-X (dirtbike/minicross) som skall förädlas med Metrakits Pro Race 3 cylinder.
Är även sugen på något mer sleeper projekt....kanske en vattenkyd Maxi i samma stil som Polini Maxin.







2 kommentarer:

Alexander sa...

Den där upphängningen av pipan var ju riktigt fiffig, så ska jag nog försöka lösa det på min egen.

Simon Lundqvist sa...

Ja den är bra,sen blir det ju knappast mer racing...tror risken för sprickor minskar med då fjädrarna har en viss flexibilitet.