söndag 5 juni 2011

Polini motorn börjar ta form

Då var topplocket klart,justerade kylflänsar precis som jag gjorde igår på cylindern.Har även lackerat det,så nästa gång jag besöker garaget så skall pinnbultarna kapas av 10mm och toppen monteras dit.Fälgarna är lackade (17" fälgarna) färgen räckte bara till dom samt att jag sparade lite till styret.Styret har slipats och sprutspacklats.Slipning återstår dock samt lack och klarlack.Fälgarna skall lackas ett varv till och givetvis klarlackas.
Tiden rann iväg och jag la mycket tid på topplocket,men kolla bilderna....passformen är grym och jag har nog det snyggaste topplocket anpassat för Polini insug på en Puch Maxi.Fy fan vad jag har filat,slipat,kapat.........men resultatet är det enda som räknas.Nu blir det tv och en kall.........loka päron:)

OBS! Topplocket är ej lackat på bilderna då det sitter på motorn,jag gjorde det sist så nu hänger det på tork!
































Inga kommentarer: