lördag 4 juni 2011

Kopplingsbyte till MK performance

Ikväll har jag bytt koppling på Metrakit Maxin (sålde min JPS HK koppling) Så jag monterar en MK performance.Dom är kända för att slira för lite,men bettar grymt bra.Jag ska provköra den och se,annars så får det bli en annan koppling.Just denna bit är ett litet problem på Maxi mopederna,dom få riktigt bra kopplingar som finns att köpa kostar runt 2000:- Sen finns det killar som tex.Hank från Holland som bygger om standard grejer till otroligt potenta kopplingar.Ska försöka att kopiera hans koppling framöver....Men det blir senare.Nu är fokus på att skruva ihop dom 2 byggena jag har på gång.
Imorgon sks jag skruva ihop Polini motorn,kommer givetvis att dokumentera detta med mycket foton! Uppdaterar under kvällen....
Bytte även kopplingskåpa i samband med kopplingsbytet.



1 kommentar:

Anonym sa...

ser fram imot många bilder! keep it up!