söndag 4 december 2011

Otur...

Denna helgen skulle ha varit vigd för att få lite gjort i garaget,men en rad faktorer grusade att det blev så mycket gjort tyvärr.
Om vi börjar med det som gick bra,så monterades fästena till tändspole och cdi box,sadel och även HPI systemet kom på plats.Malossi insuget,med spacer och Dellorto 21mm förgasaren monterades.

Jag fick även tag på material till hjuldistanser i aluminium 12,5mm invändig och 20mm utvändigt...perfekt,bara att sticka av i olika bredder så har man lite på lager.

Några saker som gick mindre bra var att Jollymoto pipan inte gick att sätta dit pga att muttrarna tog i avgasstosen (det är en separat avgasstos med fjädrar och grejer) Att det inte gick är för att det sitter pinbultar i cylindern från fabrik och jag ville skruva dit M6 insexskruvar,då hade det fungerat....Inga problem tänkte jag och tog en polygrip och kände direkt att fan vad bultarna satt.Gängade på två M6 muttrar och drog med två tians nycklar...något varv kom säkert bulten ur innan helvetet gick av mitt på.Så nu står jag med en ny Gilardoni cylinder med pinnbultar jag inte får ur.Får lämna in dom någfonstans där dom kan borra/fräsa bort dom och montera helicoil gängor.
Sen skulle jag koppla in tändsystemet igen på Metrakit Maxin,då räckte naturligtvis inte kablarna från statorn till cdi boxen,så jag tänkte skarva kablarna och sätta dit ny krympslang igen...kablarna klipptes av....hittade inga bra kablar att skarva med och lödtennet var slut.
Så då tröttnade jag för idag.....

































Inga kommentarer: