söndag 11 december 2011

Förkyld..

Jag har åkt på en ordentlig förkylning,började redan förra Lördagen,veckan har varit seg och denna helgen har jag bara varit och tagit det lungt.Köpt lite julklappar och försökt att kurera mig.

Planen var annars att jag skulle kört på i verkstan med mopederna,men det får bli nästa helg.Tanken var att justera in tändningen,fylla på olja,ändra bestyckningen i förgasaren och starta upp Polini Maxin.Även att löda ihop kablarna till Metrakit Maxin mm.

Cylindern (Gilardoni) har jag lämnat till en kompis som borrar ur pinnbultarna och svarvar nya bitar som gängas M8 utvändigt och M6 invändigt och limmar fast dom med Locktite.Jag har köpt lödtenn och jag har svavat hjuldistanser i aluminium så inga bromssköldar nyper eller hjul som sitter snett.

Så nästa helg testar vi en uppstart.....

Inga kommentarer: