fredag 2 december 2011

Med bra vänner kommer man långt.

Då tänkte ja ta en uppdatering med lite bilder på laserskurna bitar som min kompis Eddy fixat åt mig.
Man kommer långt med hjälpsamma vänner och det är nästan en förutsättning då man håller på med byggen som håller sig långt utanför standard mallen.
Jag har turen att ha flera kompisar som besitter kompetens inom sina yrkesroller som många gånger är som klippt och skuren för puchmaxituning!!


Det som har blivit tillverkat är avgasfäste,specialfästen för spolarna på tändsystemen (passar både HPI och PVL) samt en 10mm tjock spacerplatta för insuget på Polini cylindern.Dels för att få flotörhuset en bit från topplocket samt för att insuget tog i några kylflänsar.Jag hade modifierat cylinder och topplock för att Polini:s 19mm insug,men jag köpte sen ett insug från Malossi som sägs fungera ännu bättre.

Hur som helst blev bitarna riktigt bra,den sista biten (avgasfästet) bockade jag imorse innan jobbet och lyckades få en snäll arbetskamrat att svetsa med enastående resultat,medans jag gick en truck utbildning.
Det är kul när man känner sig sådär nöjd och belåten....så imorgon blir det en sväng till garaget för montering.


Avgasfäste Jollymoto (Gilardoni)

Spacerplatta Polini 64cc reedcylinder.



Den nedre delen av fästet kommer att borras och försänkas 

Sadelfästet kommer att bultas i dom stora avlånga urtagen.


 

Inga kommentarer: