söndag 13 november 2011

Kopplings montering Metrakit Maxi

Jag trodde inte jag skulle hinna med att åka till garaget i helgen,med barndop,fars dag firande (styvfar i mitt fall,då min egna pappa tyvärr är död) och leka med min systerson Joel.

Nu blev det en stund över ikväll och jag har satt i styvare fjädrar i en ny Surflex koppling,som jag monterat på Metrakit Maxin.
Den polerade kåpan kom på plats,samt kick nytt kickgummi och kilbult.
Passade även på att göra några skisser på detaljer som skall svarvas.Slutdel till Honoet ljuddämparen och distanser till fästanordningen till tändgrejerna.
Plockade även ut lite gamla cylindrar och topplock som åker ut på tradera ikväll.

Några foton är givetvis tagna på det som blev gjort idag...även några foton på insuget till den blå Metra Maxin är tagna (flera har mailat mig om hur jag löst insuget på den cylindern) kolla nedan så ser ni.

Tror det var det hela för dagen....

















Inga kommentarer: