onsdag 16 november 2011

Hobbykväll

På Onsdagar har vi hobbykväll för dom som vill på jobbet,detta innebär att man kan använda maskiner och nyttja material för att till exempel tillverka delar som inte finns att köpa till mina Maxi projekt.
Det är guld värt att kunna tillverka lite prylar och ganska trevligt att avsluta arbetsdagen med lite "hemarbete"

Ikväll blev det 4 stycken distanser till stötdämpare,inget jag behöver just nu men det är så jävla korkat att axeln som håller dämparna i det övre fästet mäter 8mm och i princip varje eftermarknads stötdämare mäter 10mm.
Detta trots att dämparna är tillverkade för att passa Puch Maxi....bra att tänka på!! Det finns distanser i plast,men jag föredrar rostfritt stål.
Då jag ändå svarvade så tillverkade jag även 4 stycken andra distanser som är till min konstruktion för att montera spolarna till tändsystemet (HPI och PVL) Gör det för att passa båda.

Inte så mycket,men alltid nått...

I helgen blir det lite mer grejande i garaget och förmodligen en uppdatering på Söndag kväll.



Inga kommentarer: