lördag 13 november 2010

Gilardoni



Nu är "Gilardoni" motorn helt färdig förutom tändsystem,som kommer att bli ett PVL eller HPI (båda är givetvis brytarlösa,12V system)Nedan följer några bilder på slutresultatet.

Jag tänkte reda ut lite hur mina projekt kommer att utveckla sig och vilken motor som kommer att sitta på vilken moped etc.
Om vi börjar med Gilardoni motorn,så kommer den sitta på en Maxi med stel bakram,ramförstärkt,plastskärmar,racingsits i glasfiber,EBR framgaffel,16" fälgar i aluminium...det kommer att bli en ren racing moped,utan belysning och annat onödigt krafs.Vilken färg den kommer att lackas i är unnu inte bestämt,men kommentera gärna detta även bilder på snygga kulörer är av värde.Av någon anledning är det svårt att välja färg.Det finns ju rätt mycket vackert att välja på.Jo just det,topplocket är äntligen utbytt från MK till Italkits topplock,24mm Mikuni TM flatslide är nästan monterad (passade inte i det insuget,så jag får svarva en distans)

Moped nummer 2 då.Det är "Metrakit" maskinen,den är i princip färdig mycket bilder finns på den i bloggen (Saab Cosmic blue met.) Där har jag valt Metrakits värsta 47mm cylinder,mopeden har väl lite av cafe´racer stil,belysning finns,pakethållare,plastskärm,17" aluminiumhjul med Hutchinson GP1 däck....kolla på bilderna!

Moped nummer 3.Det blir samma typ av ram som Metrakit Maxin,alltså en fjädrad historia med ett orginalutseende.Det kommer att sitta vanliga nyekrade hjul med Pirelli eller Kenda däck (racingdäck) mopeden kommer att lackas i bärnstens metallic eller en solid röd färg (den är röd just nu) Man skulle nog kunna säga att detta blir en moped som jag kommer att åka mycket på och tanken är väl "sleeper" konceptet.Toppfart under 90 km/h finns inte,motorn kommer att bestyckas med Polinis riktigt vassa 43,5mm 64cc cylinder bla.

Moped nummer 4. Är den gul/guld färgade tramp Maxin,den är 100% färdig och kommer bara att bestyckas under vår/sommar för optimal prestanda.Den har bla.Athenas kolvstyrda 45mm cylinder.En riktigt trevlig moped som jag gillar riktig mycket faktiskt.

Här kommer lite bilder på Gilardoni motorn,under bilderna kommer jag att redogöra för setupen för respektive motor.Hoppas ni hänger med (Gilardoni,Metrakit,Polini,Athena)




Inga kommentarer: