onsdag 24 november 2010

Funderar på egentillverkning av Race kopplingar

Kopplingsbiten på Maxi är ett litet problem,har börjat fundera på att tillverka egna race kopplingar.
Det är ett fåtal som säljer riktigt bra kopplingar,så snart är det läge för en egentillverkad JSL racing.

Dom kopplingar jag provat är J.P.S race och MK performance,lägger ut bilder på dessa nedan.
Puch Maxis originalkopplingar (alltså Puch org. tillverkning) inte Taiwan kopior som dom flesta handlare plockar ut 6-800:- för fungerar rätt bra så länge dom är friska i drivbackarna och är riktigt fina kopplingar att utgå ifrån vid modifiering.
Det som måste göras för att få rätt klipp i grejerna är att byta fjädrarna till mycket hårdare,viktjustera varje drivback (vägas in på bra våg tex.) tillverka förstärkningsskivor mm.mm
Jag ska gå in djupare på detta ämne då det är av stor vikt för att inte "slira" bort effekten i motorn.

Då börjar vi med bild 1,som är en standardkoppling bild 2 MK performance och bild 3 J.P.S racing





Som jag skrev så kommer jag att återkomma med mer kopplingsinfo,funderingar etc. Det kommer även bilder på min egna JSL racing prototyp.
Det var allt för ikväll.

Inga kommentarer: