onsdag 12 oktober 2011

Ny Metrakit Pro Race 3 cylinder hemma

Jag fick för några veckor sedan hem en Metrakit Pro Race 2 cylinder som skall vara grunden i mitt vattenkylda projekt,tyvärr var cylindern defekt och fick returneras.
Detta vet ni som följer bloggen redan.Leverantören fick ta hem ytterligare 2 stycken cylindrar med samma fel (lätt konisk där nedre änden var kanske 0.05-0,07mm mindre vilket givetvis resulterade i att kolven fastnade)

Det hela slutade med att en Metrakit Pro Race 3 cylinder togs hem och levererades till mig.
Ska villigt erkänna att jag inte är någon världsmästare på scooter prylar,men Pro Race 3 är ganska nyligen släppt och är tillverkad i Italien i ett sammarbete mellan Metrakit och Athena så kvaliten är lysande och förmodligen är denna cylinder lika bra som utlovas.
Kolv tillverkad av Vertex med molybdendisulfid beläggning (torrsmörjmedel med grafitbas) förändrad duration på transferportar.
Det hela ser kanonbra ut och löstes smärtfritt,då jag absolut inte behöver grejerna ännu.

Även en reedventil (V force 3 kopia på moto tassinari) samt vattenpump dök upp.
Dessa grejer är som sagt till det vätskekylda projektet,men även lite annat bra att ha har kommit hem.....

Hollänsk kvalite Twin Air,till Polini Maxin samt Gilardoni Maxin.

Förstärkningsring till kopplingen,ett av stegen i race kopplings tillverkningen.

Härdade pinnbultar självklart till Puch Maxi E-50:)


Kedjesträckare,svänhjulsmuttrar,kopplingsmuttrar.

Nya svarta dekaler,då jag misslyckades med att montera dom jag hade:)

Metrakit Pro Race 3 cylinderkit.






Stage6 Vforce 3 reedventil design av Moto Tassinari. 

Motorforce elektrisk racing vattenpump.





Mera pinnbultar samt röd silicon och packningsmassa.

Inga kommentarer: