söndag 25 september 2011

Puch Maxi S Made in Italy

Då var det tid för lite uppdatering.Idag har jag mest plockat ordning och letat fram dom sista bitarna som skall monteras på Maxin.
Men lite har blivit gjort......några dekaler är på plats,bensinkran,handtag,sidokåpor mm.
Skulle även plocka på Puch dekalerna på tanken,men det gick tyvärr åt helvete...det är svårt att få dekaler som man vill.Just denna Maxi är ju en Piaggio tillverkad från 1990 med en Korado E-50 motor från 1997.
Original tankdekaler är jättefula till just dom Italien byggda Puch Maxi.Så jag får kolla vad som finns i lådorna och sätta dit något snyggt.
Vissa kanske undrar vad jag surrar om nu...Puch från Italien?? Japp i Januari 1988 så köptes Steyr-Daimler-Puch upp av Piaggio och tillverkningen upphörde i Österrike.
























5 kommentarer:

Anonym sa...

fasen blir ju riktigt nice ju! vart har du köpt dreven till bakhjulet? har original nu på bakhjulet och det är inte coolt med 70 cc

Simon Lundqvist sa...

Nä det blir ju kanske inte bäst om man har lite snurr i maskineriet.
Dreven jag har till mina Maxi är ju anpassade till Grimecas aluminium hjul och passar normalt inte på en standard Maxi med traditionell ekerfälg.
Framdrev finns från 9 kuggar upp till hör och häpna 21 kuggar...(dock så går det sällan att montera större än 18 kuggar fram.
Dreven köper jag från vilken mopedhandlare som hels.

Anonym sa...

okej, ja, såg att dreven inte var samma som ekerfälgarna. jag har tittat runt ganska mycket men hittar inget riktigt som passar, det är inte trampmodellen, utan det är två växlade Z50 motorn, och drevet fram är redan max, så det är bara bakdrev kvar att karva på. får kolla runt lite mer på nederlänska sidor och tyska då :)

Simon Lundqvist sa...

Jag tror tyvärr att det kan vara svårt att hitta speciellt stort utbud av bakdrev (till ekerhjul) Men lycka till.

Anonym sa...

okej :) ja, jag raggar nog upp en crescent fälg då, dom har ju grymt små bak... fan hade en fälg med 38 drev bak, men klart sålde man av det...