söndag 4 september 2011

metrakit pro race 2 "minarelli"

Däcken är monterade på fälgarna och resultatet blev bra,jag började även att greja med Polini Maxin.
Men tyvärr var bussningarna i stötdämparna 10mm och på Maxi är det 8mm som gäller,givetvis inga distanser med skickade utan det stod tvärstopp där.Utan att ha dämparna på plats så kommer jag inte vidare.(får svarva 4 stycken aluminium distanser på jobbet)
Så tyvärr blev inte riktigt Lördagen vad jag tänkt,men lite blev gjort ialla fall.

Jag har bestämt vilken cylinder som skall användas till den vattenkylda Maxin och det blir som rubriken lyder:
Metrakit pro race 2 passande Minarelli 47,6mm vilket blir 77cc på Maxi motorn.Så när den dyker upp så kan jag smyga igång med åxå......

Metrakit Pro Race 2



Denna lilla plåt bromsade bygget senast





Metrakit Maxin står och samlar damm



Inga kommentarer: