måndag 29 augusti 2011

Kränga Däck

Då var det dags att montera däck på dom nya silverfärgade fälgarna.Tänkte fixa detta imorgon!
Det finns tre anledningar till att jag köpte ytterligare en uppsättning fälgar och det är att just den typen av Puch fälgar inte direkt växer på träd (svårfunna,dyra) Så när det blir köpläge måste man slå till.

Den andra orsaken är att jag blev grymt missnöjd med lackeringen av i synnerhet fälgarna till den gröna Maxin,så dom kommer att lackas om (förmodligen pulverlackering)

Tredje orsaken är att jag behöver en uppsättning ytterligare till det vattenkyld projektet,då jag kommit så långt.Så dom nya silverfärgade kommer att sitta på den Gröna "Gilardoni Maxin" Dom med den misslyckade lacken kommer att krängas av och lackas om till den vattenkylda framåt vintern.Sen har jag ju 16" fälgarna till "Polini Maxin" Ingen höjdarlack på dom heller,men jag bygger klart den...och helt enkelt kränger av och pulver lackar dom med då det blir tillfälle.
Ibland är det frustrerande,jobbigt och dyrt att vara en sådan jävla perfektionist.Fast som tur är gäller inte detta allt jag företar mig i livet.....även om jag inte tycker om"klåpar" fasoner någonstans.

Hoppas ni känner er lite uppdaterade och det kommer mer uppdateringar i slutet av veckan.








Inga kommentarer: