måndag 4 juli 2011

EBR Framgaffel (EBR Gabel Schwarz)

Då var det min första semesterdag,hur skönt som hels.Var på järnaffären och köpte lite skruv,fett och lite olika sägersäkringar.
Började även lite smått med den gröna Maxin.Monterade styrlager och framgaffel.Provmonterade även framskärmen som inte ville sitta riktigt som jag tänkt.Får tillverka nya fästen.Gjorde även en ritning för en monteringsplatta till racing sitsen.Tänkte smita bort till jobbet och tillverka en sådan och kanske nya fästen till framskärmen.
Den nya EBR gaffeln gjorde sig riktigt bra ihop med den nylackade Maxin...
Nästa garagestund blir nog på Onsdag eller Torsdag.Imorgon skall jag åka och se speedway (Dackarna vs Indianerna) i Målilla om vädret tillåter,jag hoppas verkligen det.
Det finns massor att göra i garaget så det kommer att bli en hel del timmar där under semestern,samtidigt som byggena inte har någon tidspress och jag vill göra betydligt mer än att skruva på min semester.
Lovar att hålla er uppdaterade....












Inga kommentarer: