lördag 9 juli 2011

Bestyckning och underbar mopedtur:)

Sist jag var ute på den gamla tramp Maxin så var den inte alls rolig att åka på...dels så krängde bakdäcket av pga för lågt lufttryck och jag höll på att köra omkull i full fart.Dessutom så var den så felbestyckad så den gick verkligen skitdåligt.En 16mm Dellorto sitter monterad och det satt 82 i huvudmunstycke då jag körde med Polini cylindern.Då var bestyckningen klockren...från bott till toppvarv.Nu med Athena cylindern var det en katastrof och jag fick gå ner till 78 och plocka bort luftfiltret (det sitter ett stålfilter i denna typ av Dellorto) rena skräpet,men mopeden är en klassisk bruksmoped och ingen racer.
Resultatet blev perfekt och den varvade verkligen hur mycket som helst.Några provrundor med backar och allt man vill ha vid en bestyckningsrunda och jag kände mig helnöjd.16/45 drevning och 80km/h mätarhastighet som stämmer ganska väl resulterar i 11200 rpm. Mellan 75-80km/h ärliga gör den och den går att dreva mer........

Sitter och tittar på film samtidigt nu,så jag ska fortsätta med det.Mer uppdatering kommer imorgon.

Japp en Dino blå Puch Dakota från 1976 skymtar i bakgrunden på bilden.



Inga kommentarer: