lördag 21 maj 2011

Rengöring och demontering av Puch Maxi motor

Idag har jag spenderat några timmar i garaget,började med att rengöra motorn till "Polini" Maxin,den var som motorer är efter 20 år....skitig och tyvärr ganska sliten visade det sig då jag öppnade upp den.

Visst går den att använda,jag byter självklart till en A.F Rito racing vev,nya lager,packboxar,packningar,koppling etc...så grejerna blir ju som nya då.Blocket är i mycket bra skick,så eventuellt slipar jag ur för överströmningskanalerna så det motsvarar kanalerna i Polini cylindern och använder motorn till projektet.
Alternativt använder jag en Puch Korado motor som jag hade i gömmorna.
För er som inte känner till skillnaden på en Puch Maxi E-50 motor och en Puch Korado E-50 så finns det lite info här: http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_Korado


Före rengöring.E-50 Maxi


Efter rengöring.E-50 Maxi

Notera överströmningskanalerna,denna motor lämpar sig perfekt till extremare cylindrar.Puch Korado E-50

Puch Korado E-50

Puch Korado E-50 motorn med cylinder och lite av topplocket skymtande.




















1 kommentar:

Anonym sa...

snyggt det där