tisdag 15 april 2014

Metrakit Maxi till salu! Bud........

Kanske har jag Sveriges sämst uppdaterade blogg:-( Men tiden har inte funnits och ingenting på mopedfronten har hänt,då ALLT krut lagts på hus/verkstadsrenovering.

Nu har jag beslutat mig för att göra mig av med lite,för att göra plats för nya galna ideer i verkstaden.

Ni som läst bloggen vet att detta är en extremt påkostad maskin och info finns här och där på puchmaxituning.se.

Vid seriöst intresse så maila mig på simon_syndarem@hotmail.com /facebook (simon lundqvist) mobil 0730-814140.

Pris bud....och jag lever inte i en fantasivärld,mopeden är påkostad mycket pengar men alla seriösa bud är av intresse.

Kort info:

Puch Maxi 1984 

GM (Saab 93/95) cosmic blue met. 
crossstyre
17" aluhjul Mozzie Italy(bakbroms på höger styrsida a´la Holland style.
EBR framgaffel
EBR baksving
Aero framskärm

Motor Puch E 50 (4 lagrad version)
Rito vevaxel
47mm Metrakit cylinder 74cc
Topplock Metrakit
Rostfritt insug proffstillverkat
24mm Stage 6 RT PWK
Hebo luftfilter
Simonini Alu pipa
Puch surflex standard koppling (blå fjädrar)
Fräst vevhus för cylinder samt kanaler
HPI 12 volts brytarlöst racingsystem.(inget ljus) men spole kan beställas.








2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Simon ! Har läst igenom din blogg med stort intresse då jag håller på med en maxi själv, som grund har jag en athena 70cc som ska portas och en dellorto fugge och har även ett hpi tändsystem, men nu till den eviga maxifrågan, vilken koppling ska man använda? Kör nu med mk performance utan någon modd men tycken det är dåligt grepp i den. Du verkar ju ha testat några så har du några tips?

Max Paganetti sa...

I really like the look to this. It has a motorcycle/bicycle feel to it. The seat is pretty big also. Thanks for the share. Have a great day.
Classic Body Worx