För er som har några år på nacken och köpte mopedtrim redan på 1990 talet då kanske ni minns ett
Spanskt företag som tillverkade ett jättegrymt 74cc kit som såldes med topplock och hela 10 stycken portar.
Namnet var Eurokit och är utan tvekan den starkaste och snabbaste cylinder som tillverkats till Puch,då exkluderas kanske Autisa och Gilardoni..men Metrakit får nog se sig slagen.
Jag har sökt med ljus och lykta för att hitta detta brutala kit och äntligen så har ett NOS Eurokit hittat hem till mig.
Gjutformarna har legat och dammat i hyllorna hos Eurokit/Airsal och nu har 300 stycken reproduktioner av denna 90-tals ikon tagits fram och modifierats med rak avgasstos och en modifierad kolv.
Den gamla cylindern såldes främst för Monza,Condor osv...Men denna är alltså för Puch Maxi.
Jag kommer givetvis att bygga något med detta kit så småningom!
Köpte på mig några kit då efterfrågan verkar vara betydligt mer än de 300 kit som tillverkats.I USA är det flera som jag känner till som är i full gång att utvärderar cylindrarna.
Nostalgi på hög nivå och Airsal som ibland har haft tvivelaktig kvalite har här lyckats mycket bra enligt mig.
onsdag 20 mars 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Hej en orelaterad fråga, skulle vara jätte snällt om du berättade hur man fixar en gul bakrund på rubriken på tradera?, /Billy
Hej Billy.Jo då betalar man 10 spänn extra för annonsen och helt enkelt klickar i Highlight.
Funderar du inte på att porta cylindrarna eller nån cylinder?, kanske lära dig själv, eller lämna in någon för mera kraft!
Jag har allt provat på lite portning och i framtiden så kommer jag att försöka porta och jämföra seriösa tester med portat respektive oportat.
Jag har en skaplig utrustning för portning i garaget.
Kommer även att lämna in cylindrar för bearbetning i kommande projekt.
Skicka en kommentar