fredag 1 april 2011

Slipa,slipa,spackla och lite eldragning

Igår kopplade jag elen på Metrakit Maxin,seriöst med krympslang och monterade det vita kabelskyddet som skymtar under tanken på bilderna,drog om gaswiren och lite annat småplock.Monterade även en såkallad killswitch (dödmansgrepp) Av någon okänd anledning så blev funktionen tvärt om.Tanken är ju att greppet ska vara monterat och motorn skall ha ström och dras det ut så ska den bli strömlös.Det finns en ström och en jord alltså två kablar och jag vet att jag kopplat dom rätt.En till jord i ramen och den andra till CDI boxen.
Fast jag tror jag kör så,det sitter en liten röd knapp som man trycker in och då dör motorn,funktionen är bra och dödmansgreppet var mest en racing grej,ja,ja...eller så kikar jag på det senare.

Även några timmars slipande och spacklande blev det,men nu börjar det bli riktigt bra.Jag vill att den ska vara så lackeringsklar som möjligt då lackfirman får ramarna.Sen så är jag mycket nogrann och seriös av mig då jag gör något....DÄRFÖR TAR DET SÅN JÄVLA TID!!
Fast det gör inte så mycket,detta är en hobby och jag vill ha projekt att pyssla med.Åkandet är av mindre betydelse.
Imorgon eller på Söndag blir det en stund i garaget igen!

Finns ett youtube klipp på senaste uppstarten,tror jag får gå ner ett snäpp i huvudmunstycke...kolla gärna klippet,finns på bloggen.











Inga kommentarer: