onsdag 26 januari 2011

Ramförstärkning och Keihin PWK 24mm

Idag har jag klippt fram dom plattstålen som skall användas vid förstärkningen av bakgaffeln (svingen) 25mm,30mm och 40mm 3mm tjocka plattjärn av ett riktigt bra och hållfast stål.
Jag tänkte borra 8mm hål och pluggsvetsa fast bitarna,det blir även lite riktning och lite av ramen kommer att skäras bort och ersättas med ny plåt (tidigare ägare har misshandlat ramen lite tyvärr) Men det ser trots allt riktigt bra ut och det kommer knappast att bli några större bekymmer.
Givetvis kommer det bilder på arbetet.Svetsning och riktning blir under nästa vecka.

Jag har även köpt en ny förgasare,Keihin PWK 24mm kommer det att bli istället för Mikuni förgasaren........Varför?? Jo av två anledningar,dels så har jag fruktansvärt mycket munstycken till PWK förgasare och sen så passar inte Mikunin i det insuget som jag har.PWK:n har 3mm större ytterdiameter vid anslutningen till insuget.
Så Mikuni TM 24:n får ligga på hyllen så länge.
På den blå "metrakit" Maxin så kör jag med Stage6 PWK 24mm och det blir smidigt att kunna låna munstycken mellan mopederna då det i sommar blir testkörningar.

Inga kommentarer: