lördag 7 augusti 2010

Projekt 2 ( Gilardoni )















( Notera den snygga gravyren ) = Tack Ola på Kramers MEK.

Motorn har följande setup :
* Motorblock = Puch E50 trelagrade versionen, match portad för Gilardoni/Italkit
* Vevaxel = A.F Rito Race.
* Lagring = SKF 6203 C3 , SKF 6203 NRC3 + Ring, ( vevaxel ), SKF 6203 1st ( Utgående axel )
* Packboxar = DMP dubbeltätade ( gröna )
* Koppling = MK racing special
* Cylinder = 47 mm 74cc Gilardoni ( reedvalve intake )
* Topplock = 47 mm Italkit/Gilardoni
* Kolv = 47 mm Vertex
* Insug = Minarelli 35mm anslutning för PWK förgasare.
* Förgasare = 24 mm Mikuni TM
* Luftfilter = Twin air
* Tändsystem = HPI ( 12v brytarlöst rotorsystem )
* Avgassystem = Jollymoto 

Inga kommentarer: